Sådan sender du lettest en faktura til dine kunder

Har du lyst til at sende fakturaer på en nem måde? Så er et regnskabsprogram med mulighed for at sende fakturaer løsningen. Denne form for administration af indtægter og udgifter er nærmest uvurderligt for virksomheder og selskaber, da det lynhurtigt kan blive uoverskueligt, hvis man eksempelvis laver sit regnskab i Excel. Uoverskuelighed giver usikkerhed, og ender ofte med fejl. Ved at bruge et faktura program, får du hos flere udbydere også mulighed for at få styr på dit regnskab, i et og samme program – og det gør det lettere for dig som virksomhedsejer.

Drop det manuelle arbejde

Der vil altid være en lille smule manuelt arbejde knyttet til at have et ansvar i virksomheden, som man ikke kan komme udenom – men man skylder sig selv at gøre det så overskueligt som muligt for sig selv. Ved at bruge et faktura program kan du nemt og hurtigt sende en faktura til dine kunder, uden at du konstant skal tjekke din bankkonto. Ønsker du ikke at stå med det selv, så kan du få 3 tilbud fra en revisor, helt kvit og frit, og selv vælge den revisor der passer dig bedst, på hjemmesiden https://tjekrevisor.dk/. Det er selvfølgelig helt op til dig selv, og det kan være en god løsning at få en revisor til at holde styr på dit regnskab, hvis du ikke selv har tid eller overskud til det.

Fakturaprogrammer hjælper på flere måder

Ikke nok med at du lynhurtigt kan sende fakturaer til dine kunder ved at bruge et fakturaprogram, så har du også meget lettere ved at holde øje med dine indkommende betalinger; altså hvor meget der er blevet betalt, og om det er blevet gjort til tiden. Fakturaprogrammer hjælper dig også med at udsende rykkere, som hjælper dig med at sende påmindelser til kunder om hvad de skylder dig, og skulle de betale for sent, hjælper de også med at få rykkergebyrer.

Tilkobl din bankkonto

Ved at tilkoble din bankkonto til dit fakturaprogram, eksempelvis Dinero, kan du holde øje med hvad der går ind på din bankkonto. Dette giver også andre fordele – bl.a. kan du, uden at åbne netbanken og bøvle med NemID, lynhurtigt se hvad der står på din konto, og hvad der har været af indtægter og udgifter.

Dette gør det også væsentligt nemmere for dig at opdage eventuelle fejl, se om kunder har betalt eller er gået over forfaldsdatoen. Hvis du sender mange fakturaer, er det en super smart måde at spare tid på – og så er det bl.a. inkluderet i Dinero, helt gratis.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *