SEO er en god forretning for virksomheder
Overvejer du hvad næste træk er for at få flere kunder i din virksomhed? Så bør du grundigt overveje at få arbejdet med SEO på din hjemmeside, så du kan forøge tilgangen af organiske besøgende med søgemaskineoptimering af din hjemmeside som virksomhed.
Men hvad er SEO og hvordan laver man søgemaskineoptimering? Det kigger vi nærmere på her.
Hvad er SEO?
SEO står for Search Machine Optimization og betyder at man arbejder med at få Google til at forstå din hjemmeside bedre. Søgemaskineoptimering er generelt måden man forbedre en hjemmeside, så Google kan læse det indhold der er på siden, og som skaber flere relevante besøgende til hjemmesiden som i sidste ende gerne skulle ende med at blive betaltende kunder. SEO giver dig simpelthen gratis besøgende fra Google som er relevante for din målgruppe hvilket trods alt er den bedste trafik man kan få.
Hvordan laver man SEO?
SEO kan laves på mange måder, men man laver SEO ved at lave ting som teknisk SEO, hvor man går ind og kigger på måden som hjemmesiden indlæses af Googles Crawler, links og linkbuilding, godt indhold på siden, som læserne for noget ud af og giver dem svar på deres spørgsmål. Lad os kigge på et par af punkterne.
Linkbuilding
Der er mange der spørger ”Hvad er Linkbuilding?” og det forstår jeg godt. Det dækker nemlig over mange begreber som handler om at man skal skaffe indgående links til din hjemmeside. Det kan man gøre ved f.eks. at lave pressemeddelser og håbe på at nogle nyhedsmedier bringer en historie om din virksomhed, eller igennem godt indhold som tiltrækker henvisninger til din hjemmeside fordi den har så meget autoritet at den er værd at linke til og sidst men ikke mindst igennem sponsorarter.
Så alt i alt så hander SEO om at lave godt indhold som hjælper læserne samt tiltrække links som fortæller Google at netop din side er værd at henvise besøgende til.